5 مرحله ساده برای برنامه ریزی تقویم محتوا

5 مرحله ساده برای برنامه ریزی تقویم محتوا

فهرست مطالب

خلاصه مقاله

برای خواندن نکات کلیدی کلیک کنید.

برنامه ریزی تقویم محتوا قسمتی از پروسه تصمیم گیری برای تعیین نوع محتوا و زمان انتشار آن است. وظیفه اصلی آن بالا بردن اولویت تولید محتوا بر اساس استراتژی بازاریابی و استراتژی محتواست.

اگر به طور منظم محتوا تولید می کنید (و باید این کار را بکنید)، به برنامه تقویم محتوا مناسب نیاز دارید تا در یک زمان معین و معنادار برای کسب و کار شما، تولید محتوا را اولویت بندی کنید. این ابزار به شما کمک می کند که منابع مورد نیاز برای تحقق بخشیدن به ایده های محتوایی که به ذهن شما می رسد سازماندهی شود در این راهنما تولید و برنامه ریزی تقویم محتوا را در 5 مرحله بسیار ساده بررسی می کنیم.

1- کانال های توزیع خودتان را در برنامه ریزی تقویم محتوا مشخص کنید

شما برای چه کانالی محتوا تولید می کنید؟ وبسایت، اینستاگرام، یوتیوب، آپارات؟ شما می تواندی همزمان برای همه آن ها تولید محتوا کنید. ولی قطعا باید مسیر تولید محتوا برای هر کدام از این کانال ها جداگانه باشد.

هر چه که شما منابع بیشتری برای تولید محتوا اختصاص دهید، برنامه ریزی تقویم محتوا شما باید دقیق تر و کاملتر شود. با این دید در بلند مدت مقالات و محتوای شما بازخورد بسیار خوب و مناسبی خواهند داشت. در این نوشته تمرکز بیشتر ما بر روی تولید محتوای وبسایت ها خواهد بود.

2- لیستی از موضوعات درست کنید و دائما آن را بروز نگه دارید

داشتن لیستی از موضوعات که شما علاقه‌مندید روزی برای آن ها محتوا تولید کنید در برنامه تقویم محتوا بسیار حیاتی است. ما می خواهیم که یک لیست کامل از مسائل مهمی که می خواهیم در برنامه ریزی تقویم محتوا پوشش دهیم داشته باشیم. بعد از این نوبت به تحقیق درباره کلمات کلیدی در برنامه ریزی تقویم محتوا می رسد. تحقیق درباره کلمات کلیدی در واقع کمک می کند که شما با زبان مشتریان و یا کسانی که به دنبال خدمات شما هستند آشنا شوید. این جست و جو شامل آنالیز، مقایسه و اولویت بندی کلمات کلیدی به منظور کشف فرصت ها می شود.

تقویم محتوا را آماده کنید

3- شاخص عملکرد تولید محتوا را در برنامه ریزی تقویم محتوا مشخص کنید

انجام هیچ عملی بدون تعیین معیاری برای اندازه گیری امکان پذیر نیست. شما باید برای برنامه ریزی تقویم محتوای خود معیار یا معیار هایی را در نظر بگیرید. معیار ها می توانند بسیار گسترده باشند.

معیار ها چه شامل پتانسیل ترافیک ورودی (TP) باشد و چه شامل سختی کلمات (KD)، در هر صورت باید مرتبط با بیزینس شما باشد. پتانسل بیزینس (BP) ساخص عملکرد دیگری است که می تواند برای شما تعیین کننده باشد. برای تعیین شاخص های عملکرد می توانید مقاله ما با عنوان 20 شاخص عملکرد بازاریابی محتوا را بخوانید.

پتانسیل ترافیک ورودی - Traffic Potential (TP)

انتخاب کلمات با ترافیک بالا به تنهایی کافی نیست. شما باید ترافیک کلی محتوا را بررسی کنیدو در برنامه ریزی تقویم محتوا در نظر بگیرید. چرا که این محتوا می تواند از طریق سایر کلمات و عبارات ترافیک دریافت کند.

سختی کلمات - Keyword Difficulty (KD)

این شاخص نشان می دهد که چه میزان تلاش احتیاج دارید تا در این عبارت یا کلمه کلیدی در برنامه ریزی تقویم محتوا بتوانید در موتور های جست و جو رتبه کسب کنید. 100 را به معنای بالاترین میزان سختی و 0 رابه معنی کمترین سختی در نظر بگیرید. شما بدنبال کلماتی خواهید بود که کمترین سختی را دارند و بتوانید به آسانی در آن کلمات و به کمک برنامه ریزی تقویم محتوا رتبه کسب کنید.

پتانسیل بیزینس - Business Potential (BP)

اگر بخواهید مشتریان مختص خود یا مخاطبین هدف خود را جذب کنید، باید محتوایی تولید کنید که ویژگی های محصولات و خدمات شما را بدرستی معرفی کند.

4- لیست عناوین را بر اساس معیار های عملکرد اولویت بندی کنید

شاید بتوان گفت اولویت بندی مهمترین مرحله در برنامه ریزی تقویم محتوا است. اگر مارکت شما محدود نباشد، احتمالا صدها و هزاران ایده دارید که بخواهید در برنامه ریزی تقویم محتوا خود ارائه دهید. در این مرحله باید لیست عناوین خود را بر اساس سه معیار گفته شده اولویت بندی کنید. طبیعتا شما به دنبال عناوینی با ترافیک بالا، سختی کم و پتانسیل بیزینس بالا هستید.

مد نظر داشته باشید که در برنامه خود باید سیاستی برای پوشش کلمات با درجه سختی بالا نیز داشته باشید. هر چه زودتر در برنامه تقویم محتوا به نحوه پوشش کلمات با درجه سختی زیاد فکر کنید، زودتر می توانید به ترافیک ارگانیک حاصل از این کلمات دست پیدا کنید.

5- ساخت و برنامه ریزی تقویم محتوا

پس از آنکه لیست عناوین را اولویت بندی کردید حال وقت آن رسیده که بارگذاری و تولید و انتشار محتوا را نیز زمان بندی کنید. می توایند از نرم افزار های تولید محتوا برای ساخت برنامه ریزی تقویم محتوا استفاده کنید. در ابتدا برنامه ریزی تقویم محتوا را در بازه های یک ماه تا سه ماه در نظر بگیرید.

در نهایت هیچ وقت از کیفیت محتوا غافل نشوید. کسب ترافیک با کیفیت تنها ازطریق تولید محتوای با کیفیت امکان پذیر است. در تمام فرآیند برنامه ریزی تقویم محتوا نیاز مشتری را مد نظر قرار دهید و سعی کنید به سوالات او پاسخ دهید. به مرور با تولید محتوا، در برنامه تقویم محتوا فواصلی را برای بروز رسانی مطالب قدیمی تر در نظر خواهید گرفت.

منبع: ahrefs

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

فهرست مطالب

درخواست مشاوره رایگان
با ما تماس بگیرید

اگر می خواهید با یک جزوه کوتاه بسیار سریع به نکات اساسی فروش آگاه شوید، ایمیل خود را وارد کنید تا جزوه فروش برایتان ارسال شود.

اگر می خواهید با یک جزوه کوتاه بسیار سریع به نکات اساسی فروش آگاه شوید، ایمیل خود را وارد کنید تا جزوه فروش برایتان ارسال شود.