درس هایی از بازاریابی محتوای کوکاکولا

بازاریابی محتوا کوکا کولا و درس هایی که از آن می توان گرفت

فهرست مطالب

خلاصه مقاله

برای خواندن نکات کلیدی کلیک کنید.

قبلا صحبت کرده ایم که بازاریابی محتوا چیست؟ و چرا باید از بازاریابی محتوا استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم تا بعنوان یک نمونه موردی موفق از این دسته بازرایابی، سیستم بازاریابی محتوا کوکا کولا را بررسی کنیم.

“ایجاد ارزش برند از طریق برتری محتوا!”

هدفی سخت! و روش رسیدن به آن سخت تر. همه ما می دانیم که مشتریان و مصرف کنندگان امروزه چطور و چگونه اطلاعات را بررسی می کنند. اما چند نفر از ما به واقع آن را در نظر گرفته ایم. و میزان ارتباط آن را با مدیوم (رسانه های) سنتی سنجیده ایم. کوکاکولا به قطع برندی پیشرو در این زمینه است. و ما قصد داریم تا مدل ارائه شده توسط این برند یعنی برنامه بازاریابی محتوا کوکا کولا در سال 2020 که منجر به دو برابر شدن درآمد کوکا کولا شد، بررسی کنیم. و نکات کلیدی آن را معرفی کنیم.

به منظور رسیدن به این هدف، این شرکت با ایجاد یکپارچگی استراتژی محتوایی در استراتژی بازاریابی از طریق بازاریابی محتوا کوکا کولا پاسخی با دید بلند، موثر و درحال تکامل ایجاد کرد. که تحت عنوان برنامه بازاریابی محتوا کوکا کولا معرفی شد. با وجود مدیوم دیجیتال، برای برند ها بسیار مهم است که بستری برای ایجاد تعامل با مصرف کننده و تسهیل ارتباطات بسازند. تمام آن چیزی که مورد نیاز است استراتژی صحیح برقراری ارتباط و انتخاب صحیح مخاطبین هدف می باشد.

استراتژی بازاریابی محتوا کوکا کولا نه تنها به منظور ایجاد تعامل بلکه برای برقراری ارتباط مستقیم منجر به خرید و ارتقا ارزش برند استفاده می شود.

مشکل تعریف شد کوکا کولا

شرکت کوکا کولا یک تولید کننده جهانی نوشیدنی است. اگرچه این برند در سطح جهانی شناخته شده است. و بسیار موفق عملکرده، اما هدف خود را بر دو برابر کردن تجارت خود تا سال 2020 در نظر گرفته است.

همچنین این برند به دو تغییر کلیدی در بازار اشاره کرده است:

  • مصرف‌کنندگان در حال ایجاد مقدار فزاینده‌ای از محتوای برند بودند.
  • با وجود مدیوم دیجیتال مصرف کننده قدرت شکل دهی به برند را دارد.

کوکا کولا تصمیم گرفت که به کمک قدرت بازاریابی محتوا کوکا کولا تعامل خود را با مشتریان افزایش دهد.

ایده های سیال و مرتبط – پاسخ بازاریابی محتوا

کوکا کولا به منظور دستیابی به هدف خود مبنی بر دوبرابر کردن اندازه کسب و کار خود تا سال 2020، یک استراتژی محتوای چندوجهی را بر اساس دو رکن اصلی محتوا در برنامه بازاریابی محتوا کوکا کولا ایجاد کرد: “سیال و مرتبط“.

سیالیت – بخش نخست بازاریابی محتوا کوکا کولا

«سیال» در بازاریابی محتوا کوکا کولا این مفهوم را تجسم می‌کند که دنیای شبکه‌ای و متصل ما به ایده‌ها امکان می‌دهد به سرعت گسترش پیدا کنند – ایده‌های سیال آن‌هایی هستند که تخیل را جذب می‌کنند و نمی‌توان آنها را پس از عرضه در جهان کنترل کرد.

مرتبط – بخش دوم بازاریابی محتوا کوکا کولا

در حالی که ایده های سیال خلاقانه هستند، آنها بر اساس یک استراتژی مرتبط هستند. “مرتبط” مطمئن می شود که ایده ها همیشه بر داستان و تجربه برند اصلی در بازاریابی محتوا کوکا کولا متمرکز هستند – به عبارت دیگر، ایده های سیال باید به طور مثبت بر برند کوکا کولا منعکس شوند. همچنین به این معنی است که همه کانال های برند باید منسجم و یکپارچه باشند.

بطور خلاصه بازاریابی محتوای کوکا کولا با ارائه خلاقه “سیال و مرتبط“، محتوایی را تعریف می کند که در زندگی روزانه افراد رسوخ کرده و افراد می توانند با آن ارتباط برقرار کنند (سیال)، و در عین حال با هدف اصلی شرکت ارتباط دارد.

مدل تعامل
مدل تعامل با داستان هایی از برند شروع می شود که موجب تولید ایده های سیال و مرتبط می شود. سپس دائما نسبت به آن ها اقدام و یا واکنش صورت می پذیرد.

نمونه کامل این ایده، کمپین “کوکا کولا را به اشتراک بگذارید” است. این کمپین در استرالیا برگزار شد و شامل قوطی ها و شیشه های نوشابه با 150 نام محبوب می شد. کوکا کولا تبدیل به برندی شد که بیشترین صحبت را به خود اختصاص داده بود. صفحه فیسبوک این کمپین به پرصحبت ترین صفحه در استرالیا تبدیل شده بود. این کاملا نشان دهند مناسب بودن محتوا برای مخاطب است.

چگونه از آن استفاده کنید: محتوای خود را به اندازه کافی خوب، به اندازه کافی قابل توجه، تا به گونه ای سیال باشد. که در خارج از دایره تأثیر گذاری شما به اشتراک گذاشته شود.

کمپین بازاریابی محتوا کوکاکولا
کمپین بازاریابی محتوا کوکاکولا

عناصر تشکیل دهنده هسته اصلی بازاریابی محتوا کوکا کولا

داستانگویی

به عنوان بخشی از اصل سیالیت در برتامه بازاریابی محتوا کوکا کولا ، این شرکت قدرت داستان سرایی را تشخیص داده است. داستان‌ها ارتباط عاطفی ایجاد می‌کنند، افراد را به هم متصل می‌کنند. ایده‌ها را گسترش می‌دهند. و در نهایت منجر به گفتگو می‌شود. در داستان سرایی پویا، یک ایده برند برای مخاطب منتشر می شود. سپس در گفتگوها و کانال های مختلف ارائه و رصد می شود.

یکی از داستان‌های کلیدی برند کوکا کولا، «مثبت زیستن» و نشان دادن این است که چگونه این برند دنیا را به مکانی بهتر تبدیل می‌کند. این ایده محتوا همچنین بخشی از ارزش های شرکت را تشکیل می دهد. و اهمیت همسویی اهداف تجاری و محتوا را نشان می دهد. هر یک از برندهای فرعی یک طرح محتوای تصویری بزرگ دارد. که عناصر کلیدی داستان و نحوه انتشار آنها را مشخص می کند.

محتوای تولید شده توسط مصرف کننده

محتوای تولید شده توسط مصرف کننده یا مخاطب هدف بازاریابی محتوا سنگ بنای استراتژی محتوا را تشکیل می دهد. در برنامه بازاریابی محتوا کوکا کولا ،داستان‌های برند، واکنش‌ها و تعامل مصرف‌کننده را تشویق می‌کنند (و اغلب توسط خود مصرف‌کنندگان ایجاد می‌شوند). توزیع جهانی خلاقیت و فناوری به این معنی است، که مصرف کنندگان قدرت بیشتری نسبت به قبل برای ایجاد و هدایت داستان های برند دارند. که منجر به ایجاد ارتباطات عاطفی می شود. کوکاکولا فعالانه طرفداران را تشویق می‌کند. تا به داستان‌ها «عمل کنند و واکنش نشان دهند».

تجربه مشترک (یکپارچه) برند

در نهایت، کوکا کولا تاکید زیادی بر ایجاد یک تجربه برند یکپارچه، منسجم و در دسترس در بازاریابی محتوا کوکا کولا دارد. در حالی که داستان های زیادی درباره برند وجود دارد که باید گفت، همچنان لازم است که آنها را فیلتر و ویرایش کنید. تا اطمینان حاصل شود که با ارزش های کلیدی برند صحبت می کنند. کوکا کولا با تمرکز بر برتری محتوا، ارزش و تعامل ایجاد می کند، نه صرفاً سر و صدا. حفظ این ارزش به این معنی است که برند باید به طور موثر با کارکنان در سراسر جهان ارتباط برقرار کند.

مخاطب باید در بازاریابی محتوا مشارکت داشته باشد
مخاطب باید در بازاریابی محتوا مشارکت داشته باشد

یک نقشه راه و برنامه تهیه کنید – مسیر بازاریابی محتوا کوکا کولا

کوکا کولا نحوه تولید محتوا را برای کمک به رسیدن به اهدافش تعریف می کند. این شرکت با بهره مندی از داده های فراوانی که به آنها دسترسی داشت. قصد داشت با به اشتراک گذاشتن ایده های فکری، به عنوان یک رهبر شناخته شود. این ایده‌ها در خلاصه‌های استراتژیک و نقشه راه بازاریابی محتوا گنجانده شده‌اند، که نقطه شروعی را برای بریف‌های خلاقانه‌ای که توسعه محتوا را در برنامه بازاریابی محتوا کوکا کولا هدایت می‌کنند، فراهم می‌کند.

کوکاکولا همچنین متوجه شد که باید در سبک تولید محتوا نوآورانه و سازگار باشد – و افراد مختلفی باید در این فرآیند مشارکت داشته باشند. همراه با همکاری با آژانس و نزدیکان داخلی خود، به دنبال همکاری با “همکارانِ صنعت” بود. در حالی که شرکت‌کنندگان مختلف فرآیندهای متفاوتی را برای توسعه محتوا هدایت می‌کردند، همه آنها با 5 اصل یکسان هدایت می‌شدند:

  • الهام بخش مشارکت در بین بهترین ها
  • ذهن های خلاق را به هم متصل کنید
  • نتیجه تلاش ها را به اشتراک بگذارید
  • توسعه را ادامه دهید
  • موفقیت را اندازه گیری کنید

اگرچه در فرآیند بازایابی محتوا کوکا کولا برخی از افراد جریان محتوا را تنظیم می کردند، کوکا کولا می خواست خلاقیت و شجاعت را تقویت کند. به خوبی می‌دانست که برخی از ایده‌ها با شکست مواجه می‌شوند، اما تنها با ریسک کردن، ایده‌ها و داستان‌های هیجان‌انگیزی را توسعه می‌دهد. رویکرد بالغانه نسبت به برنامه بازاریابی محتوا کوکا کولا ، جایگاه امروزه این شرکت را ممکن ساخته است. جایگاه خود را به عنوان نوشابه مورد علاقه جهان حفظ کرده است.

ریسک تولید محتوا

مرحله بعد در برنامه بازاریابی محتوا کوکا کولا، ایجاد محتوایی متقاعد کننده است که نشان دهنده ارزش ها و تعاملات برند باشد. کوکا کولا در این استراتژی محتوا را بر سه دسته کم ریسک ، متوسط و ریسک بالا تنظیم کرده است. با این روش برند می تواند منابع مناسب، زمان و پول کافی را برای محتوا درنظر بگیرد. با این روش 70% محتوا کم ریسک، 20% با ریسک متوسط و 10% با ریسک زیاد می باشد (قانون 70/20/10).

قانون 10/20/70 محتوا کوکا کولا
قانون 10/20/70 محتوا کوکا کولا

برتری محتوا

نقش برتری محتوا در برنامه بازاریابی محتوا کوکا کولا این است که مانند یک ویرایشگر بی رحم رفتار کند، در غیر این صورت ما فقط در ریسک ایجاد محتوا نویز(محتوا پوچ) هستیم. بدون برتری محتوا، زمانی که صرف بازاریابی محتوا می کنید به طور کامل تلف می شود.

چگونه از استفاده کنید: اولین کاری که باید انجام دهید این است که با خودتان صادق باشید. اگر نمی‌توانید محتوای بسیار خوبی ایجاد کنید، یا باید بهتر شوید یا باید با فردی شریک شوید که استعداد ایجاد محتوایی را دارد که ارزش توجه مخاطبان شما را داشته باشد.

اندازه گیری تأثیر بازاریابی محتوا کوکاکولا

در برنامه بازاریابی محتوا کوکا کولا، این شرکت یه این نتیجه رسید که برند باید راهی برای اندازه گیری تأثیرگذاری داشته باشد. هیچ مدلی که برای همه پاسخگو باشد وجود ندارد. برای تعیین شاخص های عملکرد باید آنالیز صحیح و دقیقی صورت پذیرد. و در نهایت در بازه های مشخص عملکرد این شاخص های کلیدی اندازه گیری شود.

با مخاطبان در زمین خودشان تعامل کنید

بزرگترین برداشت از استراتژی بازاریابی محتوا کوکا کولا این است: “با مخاطبان در زمین خودشان تعامل کنید“.

در این مورد مدیریت و گوش دادن به اجتماع بسیار مهم و تاثیر گذار است. کوکا کولا با این روش در سال 2020 در آمد خود را 2 برابر کرد. در نهایت اگر بخواهیم شیوه بازاریابی محتوا کوکا کولا را در یک فهرست خلاصه کنیم، می توان گفت:

  • محتوای سیال ایجاد کنید که مانند آتش سوزی گسترده شود
  • مطمئن شوید که محتوا به برند شما مربوط می شود
  • تعامل و گفت و گو ایجاد کنید
  • داستان سرایی پویا ایجاد کنید (مخاطب جزوی از داستان باشد)
  • با محتوای خود گفتگوی جسورانه و خلاقانه ایجاد کنید

کوکا کولا می‌داند که ما از دوره 30 ثانیه تبلیغات تلویزیونی گذر کرده‌ایم، و برندها و شرکت‌های بیشتری در سراسر جهان قبلاً به این موضوع پی برده‌اند. و به سمت ایجاد یک گفتگوی واقعی با مخاطبان خود و ایجاد یک مشتری حرکت می‌کنند. به همین سبب این موضوع جذاب موجب می شود که واقعاً به کسب و کار آنها کمک می کند تا سر و صدای مورد نیاز خود را ایجاد کند.

حال پس از بررسی برنامه بازاریابی محتوا کوکا کولا و درک نکات موثر این استراتژی زمان آن فرا رسیده تا با بازنگری در استراتژی مارکتینگ شرکت خود، نکات اساس و مهم برنامه بازاریابی محتوا کوکا کولا را در برنامه سازمان خود پیاده سازی کنیم.

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

فهرست مطالب

درخواست مشاوره رایگان
با ما تماس بگیرید

اگر می خواهید با یک جزوه کوتاه بسیار سریع به نکات اساسی فروش آگاه شوید، ایمیل خود را وارد کنید تا جزوه فروش برایتان ارسال شود.

اگر می خواهید با یک جزوه کوتاه بسیار سریع به نکات اساسی فروش آگاه شوید، ایمیل خود را وارد کنید تا جزوه فروش برایتان ارسال شود.