نکات مهم برگزاری کمپین ایمیل مارکتینگ

نکات مهم برگزاری کمپین ایمیل مارکتینگ

فهرست مطالب

خلاصه مقاله

برای خواندن نکات کلیدی کلیک کنید.
  • ایمیل مارکتینگ هنوز یکی از کاراترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان است.
  • استفاده از روش‌هایی مانند بخش‌بندی، شخصی‌سازی و A/B Testing‌ می‌تواند نرخ باز شدن ایمیل‌ها رو افزایش دهد.
  • می‌توانید برای ارتقاء روابط با مشتری از محتوای مرتبط و کمپین‌های قطره‌ای استفاده کنید.
  • برای موفقیت در کمپین‌های ایمیل مارکتینگ باید توجه زیادی به میزان تحویل ایمیل داشته باشید.
  • استفاده از طراحی ریسپانسیو تجربه بهتری را برای مخاطبین شما فراهم می‌آورد.
  • از استفاده از مواردی که فلیترهای اسپم را تحریک می‌کند، جلوگیری کنید.

آیا می‌دانستید که که از هر 5 بازاریاب 4 نفر ترجیح بین ایمیل مارکتینگ و بازاریابی شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ را انتخاب می‌کنند؟ امروزه عدم استفاده از کمپین ایمیل مارکتینگ شانس دست‌یابی مشتریان جدید و افزایش نرخ تبدیل با هزینه بسیار پایین را کاهش می‌دهد.

در این مقاله مهمترین نکات پیاده‌سازی کمپین‌های ایمیل مارکتینگ مانند بخش‌بندی لیست ایمیل، شخصی سازی موضوعات و موارد دیگر بحث می‌کنیم.

بخش‌بندی در کمپین ایمیل مارکتینگ

بخش‌بندی ایمیل در واقع فعالیتی است که بانک ایمیل را بر اساس ویژگی‌هایی مانند شخصیت، جنسیت، سن، محل، سابقه‌های خرید، سابقه‌های رفتاری و …. تقسیم بندی می‌کند.

بخش‌بندی یکی از مهم‌ترین نکات کمپین ایمیل مارکتینگ است. به کمک بخش‌بندی می‌توانید نیازهای گروه‌های مختلف مشترکین خود را ارزیابی کنید. سپس بر اساس نیاز آن‌ها محتوای با کیفیت را تولید کنید. در نتیجه تعاملات و نرخ تبدیل را افزایش دهید.

بخش‌بندی در کمپین ایمیل مارکتینگ
بخش‌بندی در کمپین ایمیل مارکتینگ

برای بخش‌بندی لیست ایمیل:

  • به این فکر کنید که مشترکین شما چه مشکلاتی دارند و برای رفع این مشکلات به چه اطلاعاتی نیاز دارند تا خرید انجام دهند.
  • نحوه دسته‌بندی بر چه اساسی باشد؟ ویژگی‌های دموگرافیک؟ یا علایق و سایقه خرید؟
  • می‌توانید از ابزارهای اتوماسیون برای بخش‌بندی کاربرانی که تازه اشتراک خبرنامه را دریافت می‌کنند و یا در سایت عضو می‌شوند استفاده کنید.
  • برای هر یک از بخش‌ها راهنمای طراحی ایمیل جداگانه بسازید .

 محتوای خود را شخصی‌سازی کنید

۶۲% مصرف کنندگان اذعان می‌کنند که به محتوایی پاسخ خواهند داد که برای شخص آنها طراحی شده باشد. زمانی که شما محتوای شخصی سازی شده برای مخاطب خود می‌فرستید، در واقع شما دارید در سطح انسانی با او ارتباط برقرار می‌کنید. به عنوان مثال یک نمونه از برقراری ارتباط با مخاطب می‌تواند به شکل “[نام مخاطب] عزیز” باشد. این نوع خطاب مخاطب به او این حس را می‌دهد که او برای شما ارزشمند است.

این شخصی‌سازی، می‌تواند در محتوای بدنه ایمیل نیز اعمال شود. اگر شما رفتار مخاطب خود را درباره موضوعی ردیابی کرده‌اید می‌توانید در ایمیل ارسالی به او بگویید “اگر به دنبال موضوع [x] هستی، می‌توانی مقالات بخش [y] را بخوانی”. و یا “از محصولات مرتبط در بخش [z] استفاده کنی”.

شخصی سازی در کمپین ایمیل مارکتینگ
شخصی سازی در کمپین ایمیل مارکتینگ

متن پیش نمایش ایمیل خود را بهینه کنید

تنظیم صحیح عنوان ایمیل و متن پیش نمایش تأثیر ویژه‌ای در خوانده شدن ایمیل‌ها دارد.. تحقیقی از Mailjet نشان داده است که ۲۴ درصد کاربران قبل از باز کردن ایمیل متن پیش نمایش را خوانده و بر اساس آن تصمیم می‌گیرند تا ایمیل را باز کنند.

تنظیم عنوان و متن پیش نمایش در کمپین ایمیل مارکتینگ
تنظیم عنوان و متن پیش نمایش در کمپین ایمیل مارکتینگ

اگر شما متن پیش نمایشی در نظر نگیرید، سرویس‌های ارسال ایمیل به طور خودکار بخشی از متن بدنه ایمیل را به جای متن پیش نمایش به کاربر نمایش می‌دهند. در نتیجه این موضوع کیفیت ایمیل شما پایین آمده و متن پیش نمایش بازتابی نامناسب از بدنه محتوایی ایمیل شما خواهد بود. در نتیجه پیام مورد نظر شما به درستی منتقل نمی‌شود. فرض کنید اولین جمله شما این است: “ایمیل به درستی نمایش داده نمی‌شود” و شما متن پیش نمایشی در نظر نگرفته‌اید. در نتیجه به جای متن پیش کاربر این جمله را خواهد دید. آیا انتظار دارید کاربر با دیدن این جمله ایمیل شما را باز کند؟

به صورت عمومی بهتر است که متن پیش نمایش در ایمیل ارسالی بین ۴۰ تا ۱۳۰ کاراکتر باشد. در تهیه متن پیش‌نمایش به موارد زیر توجه کنید:

  • به این فکر کنید که چه موضوعی برای کاربر شما مهم است و چه متنی می‌تواند برای او ارزشمند باشد.
  • می‌توانید به موضوع ایمیل و متن پیش نمایشی با هم فکر کنید. در واقع این دو را مکمل یکدیگر ببینید.
  • در متن پیش نمایش فراخوان به اقدام یا CTA قرار دهید.
  • متن پیش نمایش را هم در نسخه دسکتاپ و هم در نسخه موبایل چک کنید.

چیزی ارزشمند ارائه دهید

کاربران شما به چه موضوعاتی علاقه‌مندند؟ می‌توانید به آنها تخفیف‌هایی را برای بازدید از محصولات ارائه دهید. به یاد داشته باشید که اطلاعات ارزشمند بر اساس صنعت تغییر خواهد کرد. در یک صنعت تخفیف می‌تواند بسیار ارزشمند باشد و در صنعتی دیگر تحلیلی مبنی بر بازار بسیار مهم‌تر باشد.

بررسی کنید که مخاطبان شما چه ویژگی‌هایی دارند. آیا آنها به دنبال یادگیری هستند؟ می‌توانید در ایمیل خود برای آنها اطلاعاتی ارزشمند برای یادگیری موضوعی که به دنبال آن هستند ارائه دهید.

اشتراک را ساده کنید

تهیه بانک ایمیل بسیار سخت است. قطعاً یکی از اهداف شما افزایش تعداد ایمیل‌های ثبت شده می‌باشد. اما توجه داشته باشید که در طی زمان شما مشترکینی را از دست خواهید داد.

به گزارش MailerLite نرخ لغو اشتراک به طور میانگین در تمامی صنایع ۰.۲۴% می‌باشد.

قطعاً شما هم نمی‌خواهید که کاربرانی را در لیست خود نگه دارید که به کار شما و محتوای شما علاقه‌ای ندارد. این کاربران می‌توانند باعث موارد زیر شوند:

  • کاهش نرخ باز شدن ایمیل‌ها
  • افزایش میزان گزارش اسپم
  • کاهش قابلیت دریافت ایمیل
  • نرخ بازگشت و تبدیل پایین‌تر

به یاد داشته باشید که در طول زمان علایق و اولویت‌ها تغییر خواهد کرد در نتیجه ممکن است کاربری که امروز به کار شما علاقه دارد در آینده به موضوعی دیگر علاقمند شود. لغو اشتراک را برای سازگاری با قوانین گوگل تا حد امکان ساده سازی کنید.

در مورد فرکانس و اهداف تصمیم گیری کنید

این موضوع اولین قدم برای پیاده سازی یک کمپین ایمیل مارکتینگ موفق می‌باشد. در چه بازه‌های زمانی برای مخاطب خود ایمیل ارسال می‌کنید؟ هفتگی؟ ماهانه؟ سه ماهه؟ بازه‌ای را بیابید که برای شما و مخاطب مناسب باشد.

اهداف تعیین شده محتوای مورد نیاز را برای ارسال در کمپین مشخص می‌کنند. درباره چه چیزی ایمیل می‌فرستید؟ محصولات جدید؟ فروش فوق العاده؟ راهنما؟ آموزش؟

بسیاری از کسب و کارهای B2B بازه یک ماهه را مناسب می‌دانند. بهترین روش برای تعیین زمانبندی آزمایش کردن است.

۷. تقویم بسازید

به گزارش Smart Insight سایت ۴۷% سازمان‌ها استراتژی تبیین شده بازاریابی ندارند. برای پاسخ به نیاز زمان‌بندی و برنامه‌ریزی می‌توانید از نرم‌افزارهای رایگان موجود مانند notion استفاده کنید. تقویم کمپین ایمیل مارکتینگ بسایر ساده‌تر و ملموس‌تر از تقویم محتوا است.

تقویم کمپین ایمیل مارکتینگ شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • تاریخ‌های ارسال ایمیل
  • موضوعات ایمیل‌های ارسالی
  • هر محتوای دیگری که لازم باشد در ایمیل ارسال شود مانند عکس‌ها و ویدیوها
نمونه تقویم زمان‌بندی و برنامه‌ریزی ارسال ایمیل
نمونه تقویم زمان‌بندی و برنامه‌ریزی ارسال ایمیل

برای هر هدف، سری ایمیل جداگانه طراحی کنید

حال که می‌دانید در چه زمانی می‌خواهید ایمیل‌های خود را ارسال کنید، زمان تولید محتوا است. می‌توانید برای کنترل بهتر، تولید محتوا با هوش مصنوعی انجام دهید. در تولید محتوا هدف اصلی خود را فراموش نکنید:

  • آیا می‌خواهید آگاهی برند ایجاد کنید؟
  • آیا می‌خواهی ترافیک سایت خود را افزایش دهید؟
  • آیا زمان فروش فوق العاده فرا رسیده است؟

همانطور که می‌بینید موضوعات به قدری متفاوتند که استفاده از یک ایمیل برای همه آنها امکان‌پذیر نیست. شما باید برای هر موضوع و به تفکیک مخاطب، کمپین‌ ایمیل مارکتینگ را طراحی و پیاده سازی کنید. این تفکیک موجب می‌شود تا شما برای هر کاربر محتوای مناسب ارائه دهید.

اگر می‌خواهید ترافیک سایت را افزایش دهید، ایمیل شما و محتوای بدنه ایمیل باید شامل لینک‌هایی از آخرین مقالات، پیشنهادات ویژه و جذاب مانند دانلود ایبوک‌ها، چک لیست‌ها و یا قالب‌های جدید، آخرین محصولات و یا خدمات شما باشد.

A/B Testing: زمان‌بندی مناسب

بهترین وقت برای ارسال ایمیل چه زمانی است؟ برای یافتن زمان مناسب برای کسب بیشترین تعاملات است، انجام آزمایش ضروری است.

برای شروع آزمایش:

  • برای هر کمپین دو نوع متفاوت از ایمیل‌ها را طراحی کنید.
  • این طراحی از موضوع متن پیش نمایش شروع شده و کاملاً بدنه محتوای ایمیل را نیز در بر می‌گیرد.
  • از ابزارهای اتوماسیون ایمیل استفاده کنید و هر دو را برای گروه‌های کوچکی از مخاطبان بفرستید.
  • نتیجه را ارزیابی کنید.

پس از چندین بار ارسال و ارزیابی نتایج، بهترین زمان را برای ارسال ایمیل به مخاطبین خود خواهید یافت. همچنین می‌توانید لحن مناسب و نوع انتقال پیام و درخواست تعاملات را نیز کشف کنید.

ارزیابی و بهینه‌سازی

دائماً کمپین‌ ایمیل مارکتینگ خود را ارزیابی کنید.

  • چند نفر ایمیل‌های شما را باز کرده‌اند؟
  • چند بار بر روی لینک کلیک شده است؟
  • چند نفر ایمیل‌های شما را فوروارد کرده‌اند؟

ارزیابی و تحلیل این موارد به شما کمک می‌کند تا نرخ بازگشت سرمایه حاصل از کمپین‌های بازاریابی ایمیل خود را ارتقا دهید.

محتوای مرتبط ارسال کنید

یکی از بزرگترین اشتباهات بازاریابان ارسال لیست‌هایی شامل موضوعات کلی برای مخاطبین است. به عنوان مثال یک تخفیف برای مخاطبین شرکت‌های B2C نمی تواند برای مخاطبین شرکت‌های B2B جذاب باشد.
ایمیل‌های شما باید دارای پیامی مشخص و یکپارچه در عنوان، متن پیش نمایش و بدنه ایمیل باشد. یک ایمیل خوب شامل عنوانی مناسب، متن پیش نمایشی جذاب و بدنه محتوایی است که پیام را به مخاطب می‌رساند. وجود یک دکمه فراخوان اقدام یا CTA در پایان ایمیل کمک می‌کند تا مخاطب برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه فروش یا لندینگ جدیدی، شامل اطلاعات کامل بازدید کند.

کمپین‌های قطره‌ای بسازید

کمپین‌های قطره‌ای شیوه‌ای مناسب برای پرورش دادن سرنخ‌ها و ارسال پیام در طی یک زمان مشخص و بر اساس قیف فروش هستند. در واقع در کمپین‌ ایمیل مارکتینگ بصورت قطره‌ای یک سری از ایمیل‌ها برای مخاطبین ارسال می‌گردد. به این روش مخاطب کم‌کم پرورانده شده و برای دریافت پیشنهاد خرید آماده می‌گذدد.

شیوه تعامل در این کمپین‌ها معمولاً به شکل زیر است:

  • ایمیل اول شامل یک مقدمه و معرفی نسبت به شما و یا کسب و کار شما است.
  • ایمیل دوم به معرفی خدمات و یا کالاهای شما می‌پردازد.
  • در ایمیل سوم شما می‌توانید به کاربران خود ایبوک‌هایی مرتبط و یا یک نسخه آزمایش رایگان ارائه دهید.
  • بر اساس نوع مخاطب و کارگر ایمیل‌ها مناسب ارسال کنید تا مخاطب هدف آماده خرید شود.
فلوچارت برگزاری کمپین‌های قطره‌ای
فلوچارت برگزاری کمپین‌های قطره‌ای

برای پیاده سازی کمپین‌های قطره‌ای استفاده از ابزارهای اتوماسیون ضروریست.

زمان طراحی کمپین‌ ایمیل مارکتینگ به موارد زیر توجه کنید:

  • همانطور که در بخش قبل گفته شد کاربران خود را بخش‌بندی کنید.
  • هدف را برای هر دسته از کاربران مشخص کنید.
  • ایمیل شخصی سازی شده برای خوش آمدگویی به این مشترکین آماده کنید.
  • قواعد و قوانینی را تعریف کنید که برای مشترکین خبرنامه و یا سایت شما بر اساس تعاملات ایمیل‌هایی مناسب ارسال کند.
  • برای هر کمپین قطره‌ای و برای هر دسته از مخاطبین یک محتوای مناسب آماده کنید.
  • مطمئن شوید که هر ایمیل دارای CTA مناسب می‌باشد.
  • داده‌های حاصل از کمپین ایمیل مارکتینگ را ارزیابی کنید.

در زمان ارزیابی کمپین موفق‌ترین روش‌ها را بدقت بررسی کنید. می‌توانید سایر کمپین‌های ایمیل مارکتینگ خود را با این روش‌ها انطباق دهید.

بخشبندی مخاطبین بر اساس علایق

آیا می‌دانستید که ۷۸% کاربران اینترنت در آمریکا ترجیح می‌دهند که از برندهایی خرید کنند که محتوایی شخصی سازی شده برای آنها ارائه می‌دهند؟

این موضوع نشان دهنده این است که بخش‌بندی لیست ایمیل نه تنها بر اساس ویژگی‌های دموگرافیک باید انجام شود، بلکه در زمان بخش‌بندی بانک ایمیل خود باید علایق کاربران را در نظر بگیرید.

زمانی که در کمپین ایمیل مارکتینگ، ایمیلی را برای کاربران ارسال می‌کنید، بر اساس نرخ باز شدن ایمیل، می‌توانید میزان علاقه کاربر را به موضوع و محتوا تشخیص دهید. در ابزارهای اتوماسیون می‌توانید تعریف کنید که اگر کاربر ایمیل‌ها را باز نکرد او را از دسته‌ای به دسته‌ای دیگر انتقال دهد.

بیشتر ابزارهای اتوماسیون ایمیل دارای سیستم تگ و دسته‌بندی هستند. این سیستم به شما اجازه می‌دهد که کاربران خود را بر اساس میزان علاقه سابقه خرید و سایر داده‌ها دسته‌بندی کنید.

به قابلیت تحویل دقت کنید

۱۶.۹% از ایمیل‌های B2B هر گز تحویل نمی‌شوند! برای اطمینان بیشتر از تحویل ایمیل‌ها می‌توانید فقط به افرادی ایمیل ارسال کنید که در سایت شما ثبت نام کرده‌اند.

به این روش شما مطمئن می‌شوید لیست ایمیل شما شامل افرادی است که می‌خواهند پیام شما را دریافت کنند. در نتیجه این موضوع شانس شما برای تحویل ایمیل به آنها افزایش خواهد یافت.

در پیاده سازی کمپین ایمیل مارکتینگ از ارائه دهنده سرویس ایمیلی استفاده کنید که اعتبار بالایی دارد. بسیاری از این ارائه دهنده‌ها سرویس‌های خود را برای کشور ایران محدود کردند. می‌توانید از سرویس‌های جایگزین ایرانی استفاده کنید. همچنین بر بستر وردپرس پلاگین‌هایی مانند FluentCRM وجود دارند که به شما قابلیت اتوماسیون ایمیل را می‌دهند.

یکی از عوامل تأثیر گذار بر دریافت ایمیل، زمان ارسال است. تحقیق OptinMonster نشان داده است که شنبه‌ها و یکشنبه‌ها زمان مناسبی برای ارسال ایمیل‌های B2B نمی‌باشد. این مسئله می‌تواند بر اساس نوع صنعت و همچنین جغرافیا کاملاً تغییر کند.

فراخوان اقدام یا CTA را فراموش نکنید

دکمه‌های فراخوان اقدام در کمپین ایمیل مارکتینگ، می‌توانند مانند محرک‌هایی باشند که کاربر را وادار به انجام عمل بعدی در قیف فروش کنند. اگر برای کسب و کارهای B2B ایمیل می‌فرستید، دکمه فراخوان اقدام شما می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • بیشتر بخوانید
  • همین الان بخرید
  • دانلود کنید

در تصویر زیر یک نمونه فراخوان اقدام در فضای گوگل ورک اسپیس برای شما نمایش داده شده است
می‌توانید آزمایش کنید که کدام یک از متن‌ها برای فراخوان اقدام بهتر است.

دکمه فراخوان اقدام فضای کار گوگل
دکمه فراخوان اقدام فضای کار گوگل

به طرح و لی‌اوت (Layout) توجه کنید

در کمپین ایمیل مارکتینگ طراحی ایمیل شما باید به نحوی باشد که افراد در حال حرکت بتوانند آن را مطالعه کنند:

  • سعی کنید فضای خالی زیادی برای افزایش خوانایی در نظر بگیرید.
  • محتوای خود را کوتاه و موجز نگه دارید.
  • عناوین را مشخص کنید.
  • از بولت لیست‌ها و لیست‌های شماره‌دار استفاده کنید.
  • سایز فونت شما باید بین ۱۴ تا ۱۶ پیکسل باشد.

از فونت‌ها بیش از حد استفاده نکنید

استفاده بیش از حد از فونت‌های گوناگون موجب عدم خوانایی ایمیل‌های شما خواهد شد از یک فونت یکپارچه در تمامی بدنه ایمیل خود استفاده کنید.

از طراحی ریسپانسیو و واکنشگرا استفاده کنید

امروزه طراحی واکنشگرا بخشی جدایی ناپذیر از وب شده است. ۵۸% ترافیک وب را موبایل‌ها تشکیل داده‌اند. همچنین ۵۰% تا ۶۰% ایمیل‌ها از طریق موبایل خوانده می‌شود.

طراحی واکنشگرا در کمپین ایمیل مارکتینگ موجب می‌شود تا ایمیل‌ها بر اساس سایزهای مختلف دسکتاپ تبلت‌ها و موبایل‌ها تنظیم شوند. در نتیجه ایمیل‌ها نمایش درستی خواهند داشت.

اگر مطمئن نیستید که ایمیل شما واکنشگرا است. می‌توانید یک نمونه از آن را برای خود ارسال کنید. سپس در موبایل خود آن را مشاهده کنید.

یک امضای شخصی‌سازی شده برای کمپین‌های ایمیل مارکتینگ خود طراحی کنید

این روش به شما کمک می‌کند تا کمپین ایمیل مارکتینگ شما در میان هزاران ایمیل دریافتی برجسته شود. در نتیجه اعتماد مخاطبین شما به کسب و کار شما افزایش یابد.

امضای ایمیل فرصتی است که شما اطلاعات بیشتری درباره خودتان کسب و کارتان، شیوه‌های تماس، پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی و همچنین تبلیغ درباره خدمات یا کالایتان ارائه دهید.

در امضای ایمیل می‌توانید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • نام برند
  • پیشنهاد و یا تبلیغات ویژه
  • سلب مسئولیت و یا الزامات قانونی
  • لینک لغو اشتراک

از ویدیو استفاده کنید

۹۱% کسب و کارها در سیستم بازاریابی خود از ویدیوها استفاده می‌کنند. همچنین ۸۷% آنها اذعان داشته‌اند که استفاده از ویدیو مارکتینگ تأثیر مثبتی بر فروش آنها داشته است. ویدیوها به برندها کمک می‌کنند تا تعاملات و گفتگوهای خود با مشتریان را افزایش دهند. در کمپین ایمیل مارکتینگ خود می‌توانید:

  • ویدیوهایی در رابطه با نحوه کارکرد محصولات ارائه دهید.
  • داستان‌های مشتریان برای استفاده از محصولات بصورت محتوایی جذاب برای سایر مخاطبین نمایش دهید.
  • تصویری از یک ویدیو به همراه لینکی برای نمایش دریوتیوب یا وب سایت در ایمیل قرار دهید.
  • قطعه‌ای کوتاه از آخرین وبینار و یا پادکست خود را ارئه دهید.

موضوع ایمیل خود را شخصی سازی کنید

قطعاً شما هم ترجیح می‌دهید که به جای یک عنوان عمومی، موضوعی مختص به خودتان را مشاهده کنید. بر اساس تحقیق Klenty شخصی سازی میزان باز شدن ایمیل‌ها را به میزان دو برابر افزایش می‌دهد.

برای شخصی سازی موضوع در کمپین ایمیل مارکتینگ از موارد زیر استفاده کنید:

  • نام کاربر و یا محل او را در عنوان به کار ببرید.
  • از عنوان و سمت شغلی کاربر را در شرکت استفاده کنید.
  • مناسبت‌های خاص مانند تولد و یا سالگرد آشنایی مخاطب با کسب و کار خود را فراموش نکنید. می‌توانید برای این مناسبت‌های خاص تخفیفی دوستانه مخصوص به مخاطب در نظر بگیرید.
  • رویدادهای محلی می‌تواند در شخصی سازی ایمیل کمک کننده باشد.
  • بر اساس علایق کاربر ایمیل‌های شخصی سازی شده ارسال کنید. به عنوان مثال اگر کاربر قصد سفر کردن به منطقه ای خاص را دارد، می‌توانید نقاط پربازدید آن منطقه را برای او ارسال کنید.
  • اگر کاربر به محصول شما علاقه نشان داد اما آن را نخرید، می‌توانید ایمیلی شامل یک کد تخفیف مختص به خودش با اعتبار زمانی کوتاه برای او ارسال کنید.

خلاصه و کوتاه پیام خود را بگویید

بر اساس گزارش ActiveCampaign عنوان ایمیل خود را کوتاه و بین ۴ تا ۷ کلمه یا حداکثر 41 تا 50 کاراکتر نگه دارید. همچنین در بدنه ایمیل پیام خود را در بین ۵۰ تا ۱۲۵ کلمه به مخاطب برسانید.

از فیلترهای اسپم دوری کنید

بر اساس تحقیق MailChimp استفاده از کلماتی مانند “رایگان”، “کمک”، “درصد تخفیف” و “یادآور” می‌تواند فیلترهای اسپم را حساس کند. به جای استفاده از “۱۰% تخفیف بر روی همه کفش‌ها” می‌توانید بنویسید “آیا به دنبال کفش جدید می‌گردی؟”.

از استفاده از عناوین با حروف بزرگ در زبان انگلیسی خودداری کنید. استفاده از این شیوه نوشتار حس فریاد کشیدن بر سر مخاطب را می‌دهد.

علامت‌هایی مانند “$”، “!” و “%” حساسیت فیلترهای اسپم را برانگیزد. ایمیل را تنها برای افرادی ارسال کنید که در سایت شما ثبت نام کردند.

در عنوان خود سوال بپرسید

بر اساس گزارش Yesware عناوین سوالی می‌توانند میزان باز شدن ایمیل را به اندازه ۱۰% افزایش دهند. استفاده از پرسش در عنوان در کمپین ایمیل مارکتینگ، می‌تواند کنجکاوی فرد را برانگیزد. این موضوع موجب شود تا او برای کسب اطلاعات بیشتر اقدام کند. بخش‌بندی لیست ایمیل می‌تواند به به شما کمک کند تا سوال درست را از کاربران خود بپرسید.

از A/B Testing برای شناسایی عنوان مناسب استفاده کنید

۶۱% بازاریابان از A/B Testing در کمپین‌ ایمیل مارکتینگ خود استفاده می‌کنند. این موضوع باعث افزایش کلیک به میزان 15% می‌شود. می‌توانید هر بخش از ایمیل مانند عنوان، نوع ایمیل، طرح و محتوا را به صورت جداگانه آزمایش کنید. A/B Testing را به صورت دوره‌ای انجام دهید.

لیست ایمیل خود را بازبینی کنید

سالانه کیفیت لیست ایمیل می‌تواند به میزان ۲۲.۵% کاهش یابد. بدین منظور شما باید کاربران خود را در بازه‌های زمانی مشخص ارزیابی کنید. فراموش نکنید که کاربران غیر فعال یا بدون تعاملی با ایمیل‌ها را حذف کنید. این کاربران موجب افزایش نرخ Bounce Rate و یا کاهش نرخ باز شدن ایمیل‌ها می‌شوند. می‌توانید سالانه کمپین‌هایی برای افزایش تعامل و فعال کردن اعضا و مشترکین خبرنامه انجام دهید.

به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی را تشویق کنید

به اشتراک گذاشتن محتوای شما در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند موجب شود تا افراد بیشتری جذب کسب و کار شما شوند:

  • این کار موجب می‌شود تا محتوای شما به افراد بیشتری نسبت به دیتابیس مشترکین شما برسد.
  • افزایش دیده شدن برند از دیگر نتایج این اتفاق خواهد بود.
  • با به اشتراک گذاری محتوای شما مخاطبین شما تعاملات بیشتری را برقرار می‌کنند.
  • با به اشتراک گذاری در سوشال مدیا محتوای تولید شده توسط کاربران افزایش می‌یابد.
  • همچنین می‌توانید وضعیت عملکرد خود را در فضای سوشال مدیا ارزیابی کنید.

نظارت و تطبیق با روندهای صنعت

به عنوان یک بازاریاب در فضای آنلاین شما باید دائماً روندها را ارزیابی کنید و از فرصت‌های به دست آمده برای افزایش نرخ تبدیل استفاده کنید
می‌توانید رقبا را برای به دست آوردن روندهای جدید صنعت به طور منظم پایش کنید. فراموش نکنید که بخشی از پایش روندها در واقع بررسی قوانین و مقررات حاکم بر بستر وب و جغرافیاست. این قوانین می‌توانند برای کمپین‌های شما بار حقوقی داشته و همچنین محدودیت‌هایی را اعمال کند.

سؤالات متداول

در کمپین ایمیل مارکتینگ هر چند وقت یکبار باید ایمیل ارسال شود؟

بیشتر شرکت‌ها به طور معمول دو بار در ماه ایمیل‌ها را ارسال می‌کنند. می‌توانید برای رسیدن به زمان بهینه از A/B Testing استفاده کنید.

برای تبدیل (فروش) چند بار تماس (Touch) با مخاطب باید انجام شود؟

بر اساس بهترین روش‌های ایمیل مارکتینگ بین ۵ تا ۶ بار برقراری تماس با مخاطب می‌تواند منجر به تبدیل او به مشتری شود. باید در نظر داشت که بعضی کسب و کارها می‌توانند با سه بار تماس هم تبدیل خود را افزایش دهند.

جمع بندی

ایمیل مارکتینگ یک صنعت هفت و نیم میلیارد دلاری است. به نظر می‌رسد این صنعت تا سال ۲۰۲۷ به ارزش ۱۷.۹ میلیارد دلار برسد. نتایج حاصل از بررسی‌ها نشان داده است که این صنعت رشد بسزایی دارد. می‌توانید برای توسعه کسب‌وکار خود سهم از این صنعت را به خود اختصاص دهید. با استفاده از روش‌های ذکر شده در مقاله می‌توانید شانس خود را برای افزایش نرخ باز شدن ایمیل‌هایتان بیشتر کنید.
فراموش نکنید ایمیل مارکتینگ یک ابزار بسیار خوب است، اما برای نتیجه گرفتن باید دائماً تلاش کنید. موارد مختلفی را آزمایش کنید. می‌توانید با استفاده از کمپین‌ ایمیل مارکتینگ میزان فروش خود و خدمات خود را افزایش دهید.

منابع:

28 Email Marketing Best Practices that Convert

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

فهرست مطالب

درخواست مشاوره رایگان
با ما تماس بگیرید

اگر می خواهید با یک جزوه کوتاه بسیار سریع به نکات اساسی فروش آگاه شوید، ایمیل خود را وارد کنید تا جزوه فروش برایتان ارسال شود.