ایمیل مارکتینگ برای تازه کارها! روش پیاده‌سازی کمپین ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ برای تازه کارها! روش پیاده‌سازی کمپین ایمیل مارکتینگ

فهرست مطالب

خلاصه مقاله

برای خواندن نکات کلیدی کلیک کنید.
  • ایمیل مارکتیگ یک استراتژی مطلوب برای تولید لید و برقراری ارتباط مناسب با مشتریان است.
  • می‌توانید در ایمیل مارکتینگ، بطور دقیق گروه خاصی از مشتریان را هدف قرار بدهید و شخصی سازی بیشتری انجام دهید.
  • یک استراتژی مطلوب برای ایمیل مارکتینگ می‌تواند نرخ بازگشت سرمایه‌ای بین 36% تا 42% داشته باشد.
  • استفاده کارآمد از ایمیل مارکتینگ نیازمند کمی نظارت و شخصی سازی است. از عناوین قلاب کننده استفاده کنید و پیامتان را مختصر و مفید بیان کنید.(بین 50 تا 125 کلمه)
  • قبل از شروع ایمیل مارکتینگ باید یک لیست از مشتریان خود بسازید. می‌توانید برای شروع در ازای دریافت ایمیل، ایبوک‌های رایگان، قالب‌های آماده و یا چک لیست فعالیت ارائه دهید.

ایمیل مارکتینگ می‌تواند یک فرصت عالی برای کسب‌وکار شما باشد. بر اساس گزارش State of Email، 41% بازاریابان بیان کرده‌اند که ایمیل مارکتینگ کارآمدترین کانال ارتباطی آن‌هاست. این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا کمپین‌های خود را بخش‌بندی و شخصی سازی کنید. به همین سبب ایمیل مارکتینگ در تمامی مراحل سفر مشتری قایل استفاده است. همچنین استفاده از این ابزار باعث برقراری رابطه بهتر با مخاطب هدف و ارتقا آن می‌شود.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ است که شامل ارسال پیام و یا محتوای تبلیغاتی برای مشترکین می‌شود. هرچند که ایمیل یکی از قدیمی‌ترین ابزارهای ارتباط دیجیتال است، Email Marketing همچنان یکی از کارآمدترین استراتژی‌های تبلیغاتی است. امروزه روش‌های ارتباطی جدیدتری در حوزه دیجیتال مانند شبکه‌های اجتماعی وجود دارد.

چرا ایمیل مارکتینگ مهم است؟

ارزش بازار

با پایگاه داده کاربری 4.4 میلیارد نفر و با پیش‌بینی بازاری که تا سال 2028، 35 میلیارد دلار ارزش دارد، ایمیل بدون شک پادشاه کانال‌های بازاریابی است.

نرخ بازگشت سرمایه بالا

64% مصرف کنندگان ایمیل را به عنوان یه کانال برای دریافت پیام‌ها و تخفیفات و آفرهای فروش در رتبه اول انتخاب کرده‌اند. 53% این کانال را برای دریافت اطلاعات راجع به محصولات و خدمات جدید مناسب دانسته‌اند. به گزارش mailercloud ، نرخ بازگشت سرمایه ایمیل مارکتینگ (ROI) به ازای هر 1$ مبلغی بین 36$ تا 42$ می‌باشد.

افزایش عمق ارتباطات

مشتریان عموما در بار اول آشنایی با یک بیزینس از آن خرید نمی‌کنند. برای یک کسب‌وکار در حال رشد مهم است که بتواند برای مشتریان و کاربران خود اعتمادسازی کند. این موضوع نیازمند برقراری ارتباط با خریداران و یا مشتریان بالقوه می‌باشد. با استفاده از ایمیل شما می‌توانید بصورت مستقیم با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. از این طریق وفاداری کاربران افزایش یافته و در نتیجه نرخ تبدیل آن‌ها به مشتری بالاتر می‌رود.

مزایای ایمیل مارکتینگ نسبت به سایر کانال‌های ارتباطی
مزایای ایمیل مارکتینگ نسبت به سایر کانال‌های ارتباطی

مزایای ایمیل مارکتینگ نسبت به سایر کانال‌های ارتباطی

  1. ایمیل مارکتینگ از نظر هزینه بسیار مقرون بصرفه است. شما می‌توانید تعداد انبوهی از ایمیل‌ها را با زمان کم و هزینه بسیار پایین برای مشتریان خود ارسال کنید.
  2. استفاده از این ابزار به شما اجازه می‌دهد که یک گروه بسیار خاص را هدف‌گیری کنید و برای آن‌ها پیامی مخصوص بفرستید.
  3. نرخ کلیک (CTR) 1% تا 5% می‌تواند نرخ تبدیل شما را 7.2% افزایش دهد. همچنین از طریق کلیک بر روی دکمه‌های قراخوان اقدام در ایمیل می‌تواند ترافیک سایت شما را افزایش دهد.
  4. در ایمیل مارکتینگ الگوریتم‌های پیچیده شبکه‌های اجتماعی حاکم نیستند. شما صاحب این ارتباط بوده و هر طور بخواهید برای آن برنامه‌ریزی می‌کنید.
  5. این ابزار می‌تواند در نقش حامی برای بازاریابی محتوایی ظاهر شود.

به گزارش Hubspot، از هر 5 مارکتر 4 نفر ایمیل مارکتینگ را بر شبکه‌های اجتماعی ترجیح می‌دهند. به همین علت طراحی و پیاده سازی کمپین ایمیل بسیار مهم است. هرچند که عموما افراد نمی‌دانند که چطور می‌توانند این کار را انجام دهند.

طراحی کمپین بازاریابی ایمیلی

طراحی یک کمپین کارآمد ایمیل مارکتینگ، 4 بخش اساسی دارد:

تهیه بانک ایمیل

بانک ایمیل شامل یک بانک اطلاعاتی از ایمیل افرادی است که با درخواست خود در خبرنامه سایت شما عضو شده‌اند. راه‌های زیادی برای تهیه بانک وجود دارد یک از ساده‌ترین راه‌ها استفاده از یک جذب کننده یا مگنت مانند ارائه آفرهای مثل ایبوک، چک لیست و قالب‌های آماده است.

ارائه دهنده سرویس ایمیل خود را انتخاب کنید.

Email Service Provider (ESP) یا ارائه دهنده سرویس ایمیل می‌تواند یک پلتفرم یا یک نرم‌افزار باشد که فرآیند اجرای کمپین‌های ایمیل مارکتینگ را بصورت اتوماتیک بازبینی می‌کند. متأسفانه به سبب تحریم‌ها و مشکل در پرداخت استفاده از عموم سرویس‌های ارسال کننده ایمیل خارجی مانند MailChimp امکان پذیر نیست. برای پاسخگویی به نیاز کاربران ایرانی سرویس‌های جایگزین داخلی وجود دارند. همینطور شما می‌توانید از پلتفرم‌هایی مانند FluentCRM بر بستر وردپرس استفاده کنید. توجه داشته باشید که استفاده از پلتفرم‌های بر بستر وبسایت خودتان ریسک‌هایی مانند spam شدن ایمیل به همراه دارد.

هدف خود را مشخص کنید!

به منظور تهیه یک استراتژی مناسب برای ایمیل مارکتینگ تعیین هدف بسیار مهم است. این هدف می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • افزایش فروش
  • ایجاد آگاهی در رابطه با برند
  • ایجاد سرنخ یا لید
  • حفظ و افزایش تعامل کاربران
  • افزایش وفاداری خریداران و ارزش عمر کاربران

پیاده سازی کمپین ایمیل مارکتینگ

برای پیاده‌سازی کمپین 3 فعالیت باید انجام دهید:

  1. در اولین قدم لیست ایمیل خود را بخش بندی کنید. برای این کار می‌توانید از ویژگی‌های دموگرافیک و یا رفتاری کاربران استفاده کنید.
  2. بر اساس هدف انتخاب شده سناریوی کمپین را بنویسید. یک سری (چند) ایمیل وابسته را آماده کنید.
  3. ایمیل‌ها را از طریق سرویس ارائه دهنده برنامه‌ریزی و ارسال کنید.

مزایا و معایب ایمیل مارکتینگ

مزایا

  • شما برای ارسال ایمیل از قبل از کاربران اجازه گرفته‌اید.
  • شما به مخاطبان خود بصورت مستقیم دسترسی دارید.
  • به سبب عدم وجود الگوریتم‌های پیچیده، شما کنترل بیشتری دارید.
  • قابلیت شخصی سازی بیشتری وجود دارد. شما می‌توانید برای هر دسته از مخاطبین خود ایمیل مختص به آن‌ها ارسال کنید. تحقیقات نشان داده است که این شخصی سازی کمپین می‌تواند درآمد را به میزان 760% افزایش دهد.
  • ارزیابی میزان عملکرد بسیار آسانتر است.
  • این ابزار می‌تواند همزمان با افزایش مخاطبین شما گسترش یابد.

معایب

  • رقابت بسیار سخت و پیچیده است. مشترکین شما در طی روز چندین ایمیل متفاوت دریافت می‌کنند. شما باید به نحوی خلاقانه مطمئن شوید که مشترکین شما، ایمیل‌های شما را می‌بینند.
  • نیاز به یک بانک ایمیل دارید. تولید یک دیتابیس از ایمیل، می‌تواند کاری زمان‌بر و گاهی سخت باشد.
  • برای ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی، قوانین سختی حاکم است. بعضی از این قوانین شامل General Data Protection Regulation (GDPR)، CAN-SPAM و California Consumer Privacy Act (CCPA) می‌شود. در نتیجه عدم رعایت قوانین، اعتبار سرویس دهنده کاهش خواهد یافت.
  • هیچ تضمینی برای دریافت ایمیل وجود ندارد. باید بدانید که به سبب وجود فیلتر اسپم، بسیاری از ایمیل‌ها هرگز به مقصد نمی‌رسند.

چگونه یک ایمیل خوب بنویسید

همانطور گفته شد به کمک ایمیل مارکتینگ می‌توانید بصورت مستقیم با مخاطبین خود صحبت کنید. در نتیجه شما باید به آن‌ها اجازه دهید تا وجه انسانی کسب‌وکار شما را درک کنند.

شما انسان هستید!

اگر می‌خواهید که وفاداری کاربران شما افزایش یابد و در نتیجه نرخ تبدیل بالاتری داشته باشید، باید نشان دهید که انسان هستید. بر اساس یک تحقیق احاتمال خوانده شدن ایمیل‌ها با عناوین شخصی سازی شده  26% بیشتر بیشتر است. خوانندگان باید احساس کنند که ایمیل مستقیما برای شخص آن‌ها نوشته شده است.

از عناوین خلاقانه و تعاملی استفاده کنید، اما دروغ نگویید!

استفاده از عناوین جذاب برای دیده شدن ایمیل بسیار حیاطی است. هیچ گاه عناوین را به نحوی ننویسید که با محتوای ایمیل مطابقت نداشته باشد. احتمال انصراف از خبرنامه و یا ثبت ایمیل شما به عنوان اسپم، از طرف کاربری که حس فریب خوردگی دارد بسیار زیاد است. به موجب این موضوع، قابلیت دریافت ایمیل‌های شما کاهش خواهد یافت.

عنوانی را انتخاب کنید که با محتوای شما هم‌راستا باشد و کاربر را موظف به اقدام کند. نمونه‌های زیر می‌توانند برای انتخاب عنوان مناسب به شما کمک کنند:

  • این تخفیف محدود وجذاب را از دست ندهید!
  • آخرین شانس برای خرید
  • شما دعوتید به:….

مطمئن شوید که با عنوانی که انتخاب کرده‌اید، کاربر خود را ناامید نمی کنید.

پیام خود را کوتاه نگه دارید

پیام خود را در 50 تا 125 کلمه به مخاطب ارائه دهید. ایمیل‌هایی که پیام آن‌ها در کمتر از 50 کلمه به کاربر داده شده است، 50% نرخ تبدیل بالاتری دارند. برای ارائه اطلاعات از لیست‌ها استفاده کنید. کاربران را به یک صفحه لندینگ شامل تمامی اطلاعات راهنمایی کنید. به این روش کاربران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر زمان بندی خود را تنظیم کنند.

در بالا و پایین ایمیل کاربران را به اقدام فراخوانید

سعی کنید CTA را در انتهای پاراگراف اول قرار دهید. انتخاب یک متن مناسب برای فراخوان اقدام بسیار اهمیت دارد. از این طریق شما توجه کاربران را به پیام خود معطوف کرده‌اید. در انتهای ایمیل یک دکمه اقدام دیگر قرار دهید. از استفاده بیش از حد از CTA خودداری کنید. حداکثر از 2 یا 3 فراخوان اقدام استفاده کنید.

از کاربران برای ارسال ایمیل‌ها اجازه بگیرید!

هرگز بانک ایمیل نخرید!

استفاده از دیتابیس ایمیل خریداری شده نرخ بازگشت سرمایه شما را به شدت کاهش می‌دهد. همچنین در بسیاری از کشورها این کار غیر قانونی است. بهترین روش تولید لیست ایمیل، ساخت ارگانیک آن با استفاده از ارئه محتوای انسان محور و غنی می‌باشد. همچنین می‌توانید در ازای دریافت ایمیل، آفرهای ویژه‌ای به کاربران بدهید. برای بالابردن تعاملات به جای فروش، سعی کنید کاربران را درگیر داستان مشکلات و راه حل‌هایشان کنید. راه حل‌هایی که شما ارائه می‌دهید.

نکته مهم دیگر این است که به کاربران اجازه دهید به راحتی اشتراکشان را لغو کنند. می‌توانید در پایین ایمیل دکمه Unsubscribe را قرار دهید.

روش اجرای کمپین ایمیل مارکتینگ

نوشتن یک ایمیل خوب به تنهایی برای کسب یک نتیجه رضایت بخش کفایت نمی‌کند. شما باید یک استراتژی تعاملی برای کسب لید و افزایش فروش داشته باشید. باید در کمپین برای مخاطب یک سفر تعریف کنید. بر اساس مراحل سفر، استراتژی ایمیل‌های ارسالی به کاربر را بنویسید.

مرحله اول: ساخت لیست و عضویت در خبرنامه

همانطور که گفته شد بهترین روش ایجاد بانک ایمیل، دریافت و جمع آوری ارگانیک آن است. شما باید برای زمانی که کاربر در خبرنامه شما عضو می‌شود برنامه ای داشته باشد:

یک ایمیل مشوق برای کاربر بفرستید!

می‌توانید برای زمانی که کاربر عضو خبرنامه شما شد، یکی ایمیل پیگیری بفرستید. این ایمیل به کاربران خوشامدگویی گفته و از آن‌ها بابت عضویت در سایت و خبرنامه تشکر می‌کند. اگر کاربر ایمیل خود را در ازای دریافت یک پیشنهاد جذاب مانند دریافت ایبوک یا قالب آماده از شما وارد کرده است، می‌توانید در آن ایمیل یک دکمه CTA برای دسترسی به فایل پیشنهاد قرار دهید. هرگز فراموش نکنید که کپی رایتینگ بسیار مهم است!

همیشه به یاد داشته باشید که ایمیل‌ها جنبه قانونی دارند. کمپین‌های ایمیل مارکتینگ شما باید قوانین منطقه‌ای و حاکم بر بستر وب را رعایت کنند.

یادتان باشد که اگر برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید می‌توانید از همان ابتدای عضویت، کاربران را در سایت دسته‌بندی کنید.

مرحله دوم: کاربران را بخش بندی کنید و تعامل کاربر را بالا ببرید!

هدف خود را برای هر دسته از کاربران مشخص کنید. در طی سفر مخاطب هدف باید برای او تعدادی ایمیل بفرستید تا با سرعتی مناسب اما مستمر او را علاقه‌مند و درگیر کنید. فاصله زمانی مشخص برای ارسال ایمیل‌ها در نظر بگیرید. کاربران را می‌توانید بر اساس موارد زیر تقسیم بندی کنید:

  • لیست خریداران (کسانی که قبلا یکبار خرید کرده‌اند)
  • مشترکین خبرنامه
  • لیست ارسال روزانه (در مقابل هفتگی، سالانه و …)
  • بر اساس ویژگی های دموگرافیک
  • بر اساس علایق

این بخش‌بندی به شما کمک می‌کند تا پیام مناسب را برای افراد صحیح بفرستید.

مرحله سوم: محتوای با کیفیت آماده کنید!

محتوا پادشاه است! دنیای امروز، دنیای محتوا است. موتورهای جست‌وجو با ایجاد الگوریتم‌هایی مانند E-E-A-T در تلاش هستند تا کیفیت محتوای ارائه شده به کاربر را بالا ببرند. مطمئن شوید که با ارائه محتوای با کیفیت افراد شما را به یاد خواهند داشت. محتوا مستقیما با اعتبار و آبروی کسب‌وکار شما سر و کار دارد. پس تا جایی که می ‌توانید برای ارتقای کیفیت آن تلاش کنید. خبرنامه‌هایی موفق هستند که پیام و محتوای خود را به نحو خوبی با هم ترکیب می‌کنند.

ارائه محتوای غنی و با کیفیت، می‌تواند در بالابردن کیفیت رابطه کسب‌وکار شما با خریداران بسیار مؤثر باشد. از ارائه دائم پیشنهادهای تبلیغاتی خودداری کنید. ارائه پیشنهادهای تبلیغاتی و تخفیفات باید با برنامه از پیش تعیین شده باشد و در موارد معدودی انجام شود.

مرحله چهارم: از ابزارهای اتوماسیون استفاده کنید!

ابزارهای اتوماسیون به شما اجازه می‌دهند تا فرآیندهای مختلف تعریف کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا از قبل زمان‌بندی مناسبی برای ارسال ایمیل‌ها داشته باشید. به کمک این ابزارها می‌توانید فرآیندهای تعاملی تعریف کنید. سپس بر اساس این فرآیندهای تعاملی، کمپین‌های ایمیل مارکتینگ خود را شکل دهید. در این ابزارها می‌توان محرکه‌های برای ارسال خودکار ایمیل به کاربران تعریف کرد.

به گزارش HubSpot عموما شرکت‌ها برای پرورش کسانی که تازه در خبرنامه عضو می‌شوند، کمپین‌های چند روزه تا چند ماهه تعریف می‌کنند.

مرحله پنجم: کمپین‌های ایمیل مارکتینگ خود را ارزیابی کنید.

تنها کمپین‌هایی در بازاریابی ارزشمند هستند که ارزیابی شوند. وجود پلتفرم‌ها و ابزارهای دیجیتال، موجب شده است تا روش‌های ارزیابی بسیار ساده‌تر شوند. در واقع بسیاری از ابزارها و پلتفرم‌های آنلاین خود دارای داشبوردهای مدیریت، گزارش دهی و ارزیابی هستند. در بررسی کمپین‌های ایمیلی سه مؤلفه زیر باید حتما بررسی شوند:

  • نرخ بازشدن ایمیل: این عدد بیانگر این کیفیت ارتباط شما با دریافت کنندگان ایمیل است. اگر نرخ بازشدن ایمیل کم باشد، به معنای این است که بخش زیادی از کاربران هدف شما، تعاملی نداشته‌اند. تمرکز شما باید بر ارائه ارزش و تولید محتوای با کیفیت باشد.
  • نرخ کلیک (CTR):  اگر نرخ کلیک بر روی دکمه‌های فراخوان اقدام کم باشد، این موضوع به این معنی است که شما یا گروه هدف درستی را انتخاب نکرده‌اید و یا پیام شما به درستی منتقل نمی‌شود.
  • نرخ لغو اشتراک: اگر نرخ لغو اشتراک شما نسبت به تعداد عضویت کمتر باشد، کمپین‌های شما، مشکل‌هایی اساسی دارند. در این حالت کسب‌وکار نیاز به بازبینی جدی کمپین‌های ایمیل مارکتینگ خود دارد.
روش اجرای کمپین ایمیل مارکتینگ
روش اجرای کمپین ایمیل مارکتینگ

سؤالات متداول (FAQ)

مزایای ایمیل مارکتینگ در مقابل بقیه کانال‌های ارتباطی چیست؟

ایمیل مارکتینگ در مقایسه با سایر کانال‌های ارتباطی مزایای چشم‌گیری دارد. برخی از این مزایای عبارتند از:
1- ایمیل مارکتینگ از نظر هزینه بسیار مقرون بصرفه است. شما می‌توانید تعداد انبوهی از ایمیل‌ها را با زمان کم و هزینه بسیار پایین برای مشتریان خود ارسال کنید.
2- استفاده از این ابزار به شما اجازه می‌دهد که یک قشر بسیار خاص را هدف‌گیری کنید و برای آن‌ها پیامی مخصوص بفرستید.
3-نرخ کلیک (CTR) 1% تا 5% می‌تواند نرخ تبدیل شما را 7.2% افزایش دهد. همچنین از طریق کلیک بر روی ایمیل می‌تواند ترافیک سایت شما را افزایش دهد.
4-در ایمیل مارکتینگ الگوریتم‌های پیچیده شبکه‌های اجتماعی حاکم نیستند. شما صاحب این ارتباط بوده و هر طور بخواهید برای آن برنامه‌ریزی می‌کنید.
5-این ابزار می‌تواند در نقش حامی برای بازاریابی محتوایی ظاهر شود.

مزایای ایمیل مارکتینگ چیست؟

شما برای ارسال ایمیل از قبل از کاربران اجازه گرفته‌اید.
شما به مخاطبان خود بصورت مستقیم دسترسی دارید.
به سبب عدم وجود الگوریتم‌های پیچیده، شما کنترل بیشتری دارید.
قابلیت شخصی سازی بیشتری وجود دارد
ارزیابی میزان عملکرد بسیار آسانتر است.
این ابزار می‌تواند همزمان با افزایش مخاطبین شما گسترش یابد.

معایب ایمیل مارکتینگ چیست؟

رقابت بسیار سخت و پیچیده است.
تولید یک دیتابیس از ایمیل، می‌تواند کاری زمان‌بر و گاهی سخت باشد.
برای ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی قوانین سختی حاکم است. عدم رعایت آن‌ها موجب کاهش اعتبار سرویس دهنده خواهد شد.

اتوماسیون ایمیل چیست؟

اتوماسیون ایمیل به کمک ابزارها و پلتفرم‌های ایمیل مارکتینگ انجام می‌شود. این ابزارها به شما اجازه می‌دهند تا فرآیندهای مختلف را ثبت کنید. همچنین می‌توانید زمان بندی کمپین‌های ایمیل مارکتینگ خود را از قبل به کمک این ابزارها انجام دهید.

بخش‌بندی بانک ایمیل چگونه انجام می‌شود؟

شما می‌توانید بر اساس ویژگی‌های مختلفی از جمله علایق، ویژگی‌های دموگرافیک، خرید قبلی و … اقدام به بخش بندی مشتریان خود کنید. سپس برای هر گروه و بر اساس هدفی که در نظر گرفته‌اید، پیام مناسب و شخصی سازی شده ارسال کنید.

چگونه یک ایمیل خوب بنویسیم؟

1- جنبه انسانی کسب‌وکار خود را نشان دهید.
2- عناوین خلاقانه بنویسید اما دروغ نگویید!
3- پیام خود را کوتاه بگویید (50 تا 125 کلمه).
4- از دکمه‌های فراخوان اقدام یا CTA استفاده کنید.
5- امکان لفو اشتراک قرار دهید.

مراحل اجرای یک کمپین ایمیل مارکتینگ چگونه است؟

1- بانک ایمیل خود را بسازید.
2- کاربران را بخش بندی کنید.
3- محتوای مناسب آماده کنید.
4- از ابزارهای اتوماسیون استفاده کنید.
5- کمپین‌های خود را ارزیابی کنید.

جمع‌بندی

اگر تا به حال به ایمیل مارکتینگ توجهی نکرده بودید، در این مقاله تلاش کردیم تا مزایای استفاده از این روش تبلیغاتی پر بازده را بیان کنیم. همانطور که گفته شد، نرخ بازگشت سرمایه در Email Marketing بسیار بالاست. عدم وجود الگوریتم‌های پیچیده از دیگر مزایای استفاده از این روش تبلیغاتی است. بطور خلاصه:

  • کپی رایتینگ یکی از عناصر بسیار مهم در ایمیل مارکتینگ است. نوشتن عناوین جذاب و پیام‌های کوتاهی که به پیام را به مخاطب می‌رساند، در ارتقای کیفیت کمپین‌های بازاریابی ایمیلی بسیار مؤثر است.
  • بزرگترین چالش پیش رو در ایمیل مارکتینگ، تولید بانک ایمیل است. شما می‌توانید از طریق روش‌های مختلف کاربران را جذب کنید. ارائه ایبوک‌ها، قالب‌ها و چک لیست‌ها در ازای دریافت ایمیل می‌تواند بسیار مؤثر باشد.
  • استفاده از ابزارهای اتوماسیون مناسب می‌تواند در اجرای کمپین‌های بازاریابی ایمیلی بسیار کمک کننده باشد. این ابزارها با ویژگی‎های مختلفی که دارند، می‌توانند فرآیند اجرای کمپین‌ها رو سهولت ببخشند.

در نهایت لازم به یادآوری است که قوانین حاکم بر وب و قوانین منطقه‌ای، نسبت به ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی بسیار حساس هستند. تلاش کنید تا از این قوانین تخطی نکنید، چرا که می‌تواند برای شما عواقب قانونی داشته باشد.

منابع:

Email Marketing Fundamentals

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

فهرست مطالب

درخواست مشاوره رایگان
با ما تماس بگیرید

اگر می خواهید با یک جزوه کوتاه بسیار سریع به نکات اساسی فروش آگاه شوید، ایمیل خود را وارد کنید تا جزوه فروش برایتان ارسال شود.