بهروزرسانی الگوریتم هسته گوگل که در 25 می آغاز شد، در 9 ژوئن رسماً تکمیل شد. بر اساس مقاله منتشر شده در وبلاگ گوگل از امروز می توان ارزیابی دقیقی از تأثیرات آپدیت می 2022 گوگل بر وبسیات ها داشته باشیم. البته ممکن است که وبسایت شما از زمان این شروع این آپدیت تحت تأثیر این تغییرات قرار گرفته باشد.
محتوا سوژه اصلی آپدیت می 2022 گوگل
ممکن است پس از این آپدیت شما تغییرات مثبتی را در ترافیک ورودی به سایت خود ببینید. سایت هایی وجود خواهند داشت که در این آپدیت، در ترافیک ورودی سایت تغییرات منفی برایشان نمایان تر است. در هر حال در تمامی آپدیت ها گوگل به تمام افراد یک توصیه را می کند: “محتوای خود را بهبود دهید”.
سایت هایی که در این آپدیت پنالتی دریافت کرده اند، به منظور بازیابی از این جریمه باید در اولین قدیم به بازبینی محتوای خود بپردازند. اما اگر قصد دارید در این حوزه پلتفرم های تولید محتوا بر مبنای هوش مصنوعی استفاده کنید، بهتر از قبل از اقدام کمی جوانب احتیاط را رعایت کنید.
بازنده اصلی آپدیت می 2022 گوگل: "محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی"
به روز رسانی های هسته گوگل همیشه تمامی رتبه ها را تحت تأثیر قرار می دهد. اما بعضی از حوزه ها دچار تغییرات بیشتر می شوند. هرچند هنوز برای نتیجه گیری زود است، اما نشانه هایی وجود دارد که در آپدیت می 2022 گوگل، محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی بیشترین ضربه را خورده است.
گزارش هایی نیز وجود دارد که افراد در بازار هایی با حضور تولیدکنندگان محتوا به کمک هوش مصنوعی اقدام به تولید محتوا بصورت ارگانیک (تهیه شده توسط انسان) کرده اند، در این آپدیت رشد قابل توجهی را مشاهده کرده اند.
گوگل درباره محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی چه می گوید؟
گوگل می گوید محتوای تولید شده با هوش مصنوعی تنها زمانی برخلاف دستورالعمل های استفاده از آن است که با هدف دستکاری نتایج جستجو و سئو استفاده شود. اگر شما از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده می کنید و در آپدیت می 2022 گوگل، تأثیرات منفی دریافت کرده اید، عدم رعایت دستور العمل ها می تواند موجب آن باشد.
ممکن است در این آپدیت گوگل در تشخیص محتوای دستکاری شده بهتر شده باشد. بر اساس گزارش SEJ بنظر می رسد که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی زمانی بسیار نتیجه بخش خواهد بود که توسط انسان بازبینی و مدیریت شود.